Transferir dominio propio al host de 000webhost

Hola gente necesito saber como pasar un dominio propio que tengo alojado en Skylium a 000webhost. Ya puse los nameservers de 000webhost donde estaban los de skylium. Lo hice ya hace 3 días, pero aún sigo sin tener la web en la red.

Alguna ayuda??? Gracias!!

Hi @patorey86!

What is the domain and the website in question?

The Name Servers have not fully propagated yet.

Please go to 000webhost cPanel > Set web address > jonatanalmeira.com > Recheck Name Servers

Perdón, pero cómo accedo al Cpanel??

The cPanel = Control Panel

You can browse it here: https://www.000webhost.com/members

bien, ya estoy en el cpanel. Pero sigo sin ver la web. me sale este mensaje: You see this page because your website doesn’t have “index.php” or “index.html” file in public_html folder.

debajo dice “Create index file” y cuando le hago clik me sale el mensaje “elemento no existe”

You’re seeing that because your website has no content on it. Now you have two options:

1. Either use one of our website builders: 000webhost cPanel > Website building > Zyro (for big websites) or Wordpress (for blog websites)

2. Either upload your website content using File Manager or a FTP client

Yo ya tengo una web creada, la tenía alojada en skylium. Me podrías explicar paso a paso cómo transfiero los datos aquí??

Please contact Skylium and ask them to explain you how to export the database and the website content.

After retrieving the databases and the website content from Skylium, please reply.

muchas gracias! Cuando me respondan en Skylium los volveré a contactar.

You’re welcome! Please do so :wink:

NOTICE FOR STAFF: Please do not close this topic.